// Dans voor Welzijn « Communicatie Dans: Communicatie, dieptecoaching, dans, cross-over

'Life is the dancer and you are the dance'
- Eckhart Tolle -

Dans voor Welzijn

Dance for Health

Voor wie:
Voor mensen die beperkt zijn in hun bewegingen, bv. door Parkinson, Multiple Sclerose (MS) en reuma.

Inhoud:
Dans kan de kwaliteit van het leven verbeteren, in het bijzonder dat van mensen met Parkinson, MS of reuma. Dansen geeft energie en het stimuleert de creativiteit. Bovendien zorgt dansen voor het verbeteren van de mobiliteit en de coördinatie.

Tijdens de lessen combineren we dansbewegingen uit Moderne dans, Klassiek ballet, Jazzdans, Afrikaanse dans en improvisatie. Het vertellen van verhalen, inbeeldingsvermogen en het uiten van emoties worden gekoppeld aan specifieke aandachtsgebieden zoals balans, flexibiliteit en coördinatie.

De lessen bieden echter meer dan alleen beweging. Het gaat om een creatief proces, waar plezier, ontmoeting, ontplooiing en hernieuwd vertrouwen in het eigen lichaam net zo belangrijk zijn als de beweging zelf. Ervaring met dans is niet nodig en de lessen zijn voor iedereen geschikt, ongeacht het conditieniveau. Partners, volwassen (klein-)kinderen kunnen ook mee dansen.

Waar:
Dansschool Etudes
Raadhuisplein 17
9751 AN Haren

Tijden:
dinsdag 14:30 – 15:30 uur
Bij voldoende deelname: donderdag 14:30 – 15:30 uur

Tarieven:
Eerste les/proefles gratis
Strippenkaart: 10 lessen voor 100,00 euro (excl. 9% btw)
Tweede gezinslid krijgt 10% korting op zijn/haar strippenkaart

Opgave:
e: info@communicatiedans.nl
t: 050-8509851 of 06-27971426

 

Testimonial:

‘Een groot compliment voor je les, hoe je het had opgebouwd, de diversiteit in bewegingen, de muziekkeuze, je eigen rustige en toch ook energieke uitstraling!
De atmosfeer! Echt top! Dankjewel!’

(Janna Verdonk)

 

‘De kennismaking als MS patiënt met Dans voor Welzijn is voor mij een openbaring geweest. De creatieve manier tot aanzetten van beweging werkt voor mij echt. Het is voor mij iedere keer weer verbazingwekkend wat ik nog kan in het bewegen. Ik krijg er weer meer zelfvertrouwen door. Durf en kan weer meer ondernemen. Daarbij word ik er ook nog eens erg vrolijk van. Het is dus ook nog goed voor je humeur. Voor mij is deze manier van bewegen de manier om me beter in mijn vel te voelen.

(M. Doldersum)